Handel i usługi, Rodzaje reklamy wyszukiwarce Google - zdjęcie, fotografia
Portal ipragapolnoc.pl 03/06/2019 15:07

Współcześnie zdecydowana większość społeczeństwa posiada dostęp do Internetu. Firmy inwestują coraz więcej, aby (wykorzystując potencjał sieci) pozyskać nowych klientów. I nie ma co się tu dziwić. Internet daje reklamodawcom różnorodne możliwości wyświetlania informacji o ich produktach potencjalnym klientom.

Jakie są najważniejsze zalety reklam internetowych?

  • szeroki wachlarz możliwości dotarcia do użytkownika sieci,

  • możliwość bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami,

  • dostęp do wybranej grupy odbiorców,

  • brak barier geograficznych,

  • brak ograniczeń czasowych,

  • możliwość stałego monitorowania skuteczności przekazu,

  • relatywnie niski koszt,

  • całkowita kontrola nad przekazem.

Rodzaje reklam internetowych

Bez znajomości odpowiednich rodzajów reklamowania właściwie nie ma się już szans na zaistnienie w świadomości potencjalnych odbiorców. Warto zapoznać się z najskuteczniejszymi formami reklamowania i wybrać tę, która najbardziej będzie odpowiadać prowadzonej działalności.

Reklama w Google – na co zwrócić uwagę?

Reklamy Google Ads

Reklamy Google Ads to wszelkiego rodzaju komunikaty, które wyświetlają się użytkownikom Internetu w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce oraz w sieci reklamowej Google.

Szeroki wachlarz możliwości

Reklamy Google Ads wykorzystują liczne sposoby kierowania na stronę. Różnorodne działania sprawiają, że reklama jest w stanie trafić do określonych grup odbiorców. Specjaliści wykorzystują m.in. słowa kluczowe, listy remarketingowe lub dane o potencjalnych klientach (np. miejsce zamieszkania, wiek, płeć, zainteresowania). Dzięki temu reklama trafia do użytkowników zainteresowanych konkretną usługą.

Google Ads oferuje także ogromną liczbę formatów reklamowych, np. reklamy tekstowe (linki sponsorowane) lub graficzne.

Pełna kontrola

Google Ads umożliwia pełną kontrolę nad kampanią reklamową. To my decydujemy o uruchomieniu i zatrzymaniu wyświetlania reklam. A koszty ponosimy tylko za realne efekty działań (np. kliknięcie potencjalnego klienta w odpowiedni link).

Niesłabnący potencjał

Google Ads umożliwia dotarcie do klientów z całego świata. Wyszukiwarka Google to najbardziej znana wyszukiwarka internetowa, z której w Polsce korzysta około 98% użytkowników Internetu. Reklama może mieć także charakter lokalny gdyż nie wszystkie firmy działają w całym kraju.

Szybkie efekty

Efekty działania reklam Google Ads widoczne są już po pierwszych minutach od rozpoczęcia kampanii.

Pozycjonowanie stron internetowych

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest takie ważne?

Pozycjonowanie to forma reklamy, która polega na dopasowaniu zawartości strony internetowej pod wymagania wyszukiwarki. Działanie to ma na celu pojawienie się strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich fraz kluczowych.

Równie ważną kwestią są parametry techniczne strony, np. czas jej ładowania. Pozycja w wyniku wyszukiwania jest niezwykle istotna. Większość użytkowników odwiedza bowiem strony pojawiające się jedynie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Wartościowy content

Pozycjonowanie jest skuteczne pod warunkiem, że zawartość strony stanowi wartościową treść dla internautów. Warto zatem skupić się także na budowaniu odpowiedniego wizerunku w sieci. Działania SEO wymagają czasu, aby przynieść oczekiwane efekty. I choć podstawowe operacje związane z pozycjonowaniem strony internetowej można wykonać samodzielnie, warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. Indywidualne działania często przynoszą efekt odwrotny do pożądanego, np. w postaci otrzymania filtru od Google.

 Pozycjonowanie czy Google Ads?

Zarówno pozycjonowanie, jak i reklamy Google Ads posiadają swoje plusy i minusy. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie działania obu, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty. Warto przede wszystkim skonsultować się z odpowiednią agencją, która pomoże w wyborze najskuteczniejszego rozwiązania.

 

Rodzaje reklamy w wyszukiwarce Google komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapolnoc.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"