Reklama

UWAGA WYKOPY

Przez miesiąc zwężona będzie ul. Ząbkowska przy skrzyżowaniu z ul. Markowską. Remont komory ciepłowniczej, teren budowy zajmie środek skrzyżowania.

Wyłączony z ruchu jest fragment jezdni prowadzącej w kierunku ul. Kawęczyńskiej. Ruch w tym kierunku został przełożony na jeden pas jezdni prowadzącej w kierunku ul. Targowej („pod prąd”), utrzymany jest skręt w prawo w ul. Markowską. W stronę ul. Targowej przejezdny pozostaje jeden (prawy) pas ruchu, ale nie można skręcić w lewo w ul. Markowską. Nie ma możliwości wyjazdu
z ul. Markowskiej do ul. Ząbkowskiej (i skrętu w kierunku ul. Kawęczyńskiej lub ul. Targowej).
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do 14 sierpnia.

Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. „Solidarności" i ul. Targowej – budowa II linii metra  Budowa stacji metra C15 Dworzec Wileński

Zmieniła się organizacja ruchu w al. „Solidarności” na wysokości pl. Wileńskiego. Ruch w obydwu kierunkach został przełożony na północną stronę skrzyżowania.

Po północnej stronie skrzyżowania ul. Targowej i al. „Solidarności” (bliżej ul. 11 Listopada) powstał już docelowy układ jezdni i torowiska. Prace budowlane przeniosły się na stronę południową – zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia, którą wcześniej odbywał się ruch w ciągu al. „Solidarności”. Ruch w obydwu kierunkach został przełożony na nowo wybudowaną jezdnię północną. Jest tam po jednym pasie
w każdym kierunku. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca lipca.

Kierowcy mogą w ciągu al. „Solidarności” jechać na Most Śląsko-Dąbrowski. Możliwy jest również wjazd na Trasę W-Z z Wisłostrady – w kierunku pl. Bankowego ul. Grodzką, a w kierunku Pragi ślimakiem przy ul. Nowy Zjazd. W dni powszednie, pomiędzy godz. 6.00 a 10.00 oraz 15.00 a 19.00 bezpośredni przejazd w ciągu al. „Solidarności" pomiędzy Wisłostradą i ul. Grodzką (czyli na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych) mają wyłącznie pojazdy komunikacji publicznej, jednoślady, TAXI i budowy metra. W tym czasie wyłączony z ruchu indywidualnego jest fragment trasy W-Z w okolicy przystanków przy Starym Mieście. W tych godzinach jadący z Pragi muszą zjechać ślimakiem przy ul. Grodzkiej na Wisłostradę. Podobnie jadący z zachodu zjeżdżają na Wisłostradę
ul. Nowy Zjazd.

Zamknięta jest ul. Targowa pomiędzy ul. Białostocką a ul. 11 Listopada, a ul. Jagiellońska
od ul. Ratuszowej do ul. ks. I. Kłopotowskiego przejezdna jest tylko dla komunikacji publicznej, taksówek oraz pojazdów jednośladowych. Na ul. Targowej powstała możliwość skrętu przez tymczasową przewiązkę przez torowisko tramwajowe w ul. ks. I. Kłopotowskiego. Dwukierunkowa stały się: ul. Targowa pomiędzy ul. Ratuszową a ul. 11 Listopada oraz ul. 11 Listopada na fragmencie za skrzyżowaniem z ul. Targową – poruszać się po nich mogą tylko mieszkańcy okolicznych posesji. Dwa kierunki ruchu są również na ul. świętych Cyryla i Metodego. Można tędy dojechać do posesji i Katedry Metropolitalnej p.w. św. Marii Magdaleny (dojazd do ul. świętych Cyryla i Metodego jest możliwy
ul. Jagiellońską od ul. Ratuszowej). Samochody zostały skierowane na objazdy.

Budowa centralnego odcinka II linii metra to największa samorządowa inwestycja w Polsce. Budowa stacji (metodą odkrywkową) oraz szybów (za pomocą tarcz drążących TBM) oznacza duże utrudnienia w ruchu w samym centrum miasta. Nieprzejezdny stał się ciąg ulic Prosta – Świętokrzyska
(od ul. Karolkowej do ul. Nowy Świat) oraz ul. Sokola. Utrzymany jest ruch na głównych ciągach poprzecznych, tj. ulicach: Towarowej, Żelaznej, al. Jana Pawła II, E. Plater, Marszałkowskiej.
Na czynnych ulicach jeżdżą autobusy i tramwaje. Dla pieszych wytyczone zostały chodniki i tymczasowe przejścia, a na wyłączonych z ruchu fragmentach ulic dodatkowe parkingi. Wszelkie szczegóły dotyczące budowy centralnego odcinka II linii metra można znaleźć na specjalnej stronie internetowej http://metro2.ztm.waw.pl .

Zamknięta ul. Sokola – budowa II linii metra

Wyłączona z ruchu została ul. Sokola na odcinku od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. J. Zamoyskiego.

Teren budowy stacji Stadion i wentylatorni znajduje się pomiędzy skrzyżowaniem tzw. starej i nowej ul. Sokolej a ul. J. Zamoyskiego. Ulicą Wybrzeże Szczecińskie możliwa jest wyłącznie jazda na wprost
 i wjazd na Most Świętokrzyski. Natomiast jadący od strony Mostu Świętokrzyskiego muszą się rozjechać, skręcając w prawo w kierunku Wawra albo w lewo w kierunku Targówka (jazda prosto
w ciągu ul. Sokolej jest możliwa tylko dla pojazdów budowy). Podobnie sytuacja wygląda
na skrzyżowaniu ul. J. Zamoyskiego i ul. Sokolej – tutaj kierowcy mogą poruszać się wyłącznie
ul. J. Zamoyskiego. Kierowcy pojazdów indywidualnych mogą ominąć wyłączoną z ruchu ulicę objazdem: Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei – Targowa lub Wybrzeże Szczecińskie – al. Józefa Poniatowskiego – al. Zieleniecka – J. Zamoyskiego – Targowa.

Budowa centralnego odcinka II linii metra to największa samorządowa inwestycja w Polsce. Budowa stacji (metodą odkrywkową) oraz szybów (za pomocą tarcz drążących TBM) oznacza duże utrudnienia w ruchu w samym centrum miasta. Nieprzejezdny stanie się ciąg ulic Prosta – Świętokrzyska
(od ul. Karolkowej do ul. Nowy Świat) oraz ul. Sokola. Utrzymany będzie ruch na głównych ciągach poprzecznych, tj. ulicach: Towarowej, Żelaznej, al. Jana Pawła II, E. Plater, Marszałkowskiej.
Na czynnych ulicach będą jeździły autobusy i tramwaje. Dla pieszych wytyczone zostaną chodniki
i tymczasowe przejścia, a na wyłączonych z ruchu fragmentach ulic dodatkowe parkingi. Wszelkie szczegóły dotyczące budowy centralnego odcinka II linii metra można znaleźć na specjalnej stronie internetowej http://metro2.ztm.waw.pl .

Informacje o inwestycji: Budowa stacji metra C14 Stadion Narodowy

Zmiany w komunikacji miejskiej, które zostały wprowadzone na czas budowy centralnego odcinka II linii metra dotyczą tramwajów i autobusów. 

Na innych trasach kursują autobusy linii: 101, 105, 118, 120, 125, 135, 157, 160, 162, 166, 169, 170, 171, 174, 178, 218, 302, 338, 444, 501, 503, 507, 509, 510 512, 517, 718, 738, 805, N02, N03, N11, N61, N13, N63, N14, N64, N21 i N71. Uruchomione zostały linie: 109, 128 226 i 228. Linie: 150, 155, 360, 378, 407 i 506 zostały zawieszone.

Trasy zmieniły linie tramwajowe: 1, 3, 4, 20, 22, 23, 25, 26 i 28. Linia 46 pozostaje zawieszona.

Zmiany w komunikacji miejskiej, które zostaną wprowadzone w czasie budowy centralnego odcinka II linii pozwolą usprawnić podróżowanie komunikacją miejską w nowej sytuacji drogowej. Zmienione trasy będą obowiązywały aż do momentu zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra, czyli do 2014 r. Szczegóły zmian komunikacji miejskiej można znaleźć na stronie www.ztm.waw.pl.

 

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragapolnoc.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do