Reklama

6 twarzy skutecznego lidera

Menedżerowie dzielą się na skutecznych liderów i nieudolnych kierowników. Według Daniela Golemana (znanego psychologa, autora bestsellera Inteligencja emocjonalna) tym, co odróżnia pierwszych od drugich, jest charakterystyczny styl przywódczy. Na czym on polega?

Przede wszystkim skuteczni liderzy nie mają jednego stylu przywódczego: korzystają z aż sześciu i dokładnie wiedzą, kiedy oraz jak je stosować, aby osiągać wyznaczone cele. Daniel Goleman w artykule Przywództwo, które przynosi efekty przywołuje te style przywódcze :

  1. Nakazowy, czyli „róbcie, co każę”.

  2. Autorytatywny: „chodźcie ze mną”.

  3. Jednoczący: „na pierwszym miejscu są ludzie”.

  4. Demokratyczny: „co o tym sądzicie?”.

  5. Normatywny: „róbcie to, co ja – bez namysłu”.

  6. Wychowawczy: „spróbujcie w ten sposób”.

Wyrastają one z różnych obszarów inteligencji emocjonalnej i, jak zaznacza psycholog, wpływają bezpośrednio na atmosferę pracy w firmie, dziale lub zespole (nr 1 i 5 – negatywnie, pozostałe –pozytywnie), mają też odzwierciedlenie w wynikach finansowych.

Skuteczni menedżerowie potrafią żonglować stylami przywódczymi, dostosowują je do zaistniałej sytuacji, dawkują ich natężenie. Ta elastyczność pomaga im osiągać więcej. Chociaż to trudne, można się nauczyć płynnego przechodzenia od jednego stylu do drugiego. Jeśli chcemy być skutecznymi menedżerami, warto na to poświęcić czas.

Podczas programu rozwoju dla menedżerów Management TM odbywa się sesja „Skuteczne przywództwo”, która poświęcona jest m.in. praktycznemu wykorzystywaniu wymienionych stylów przywództwa. Management TM to odpowiedź na codzienne wyzwania menedżerów – uzupełni i udoskonali zarówno kompetencje miękkie, jak i twarde. Więcej informacji: management.ican.pl.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragapolnoc.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do