Reklama

Awansowałeś na menedżera? Poznaj 3 sposoby na to, aby rozwinąć skrzydła

Od teraz przestają liczyć się indywidualne osiągnięcia. Jesteś rozliczany z efektów pracy całego zespołu, który często nie akceptuje twojego awansu. Jak podołać nowym obowiązkom pomimo wielu przeszkód?

Według badań „Harvard Business Review” do 40% nowo mianowanych menedżerów zawodzi i traci stanowisko w ciągu pierwszych 18 miesięcy. Jeszcze większa liczba osób funkcjonuje poniżej swoich możliwości i oczekiwań firmy. Jak uniknąć porażki?

1. Zjednaj sobie ludzi

W otwartej dyskusji porusz temat awansu, wysłuchaj obaw dotychczasowych kolegów z pracy, podkreśl, że dołożysz wszelkich starań, by ułatwić im wypełnianie ich obowiązków. W pierwsze działania zaangażuj entuzjastów nowej sytuacji, którzy zmniejszą opór pozostałych.

2. Wyznacz cel i motywuj grupę

Z konkretnym celem łatwiej zbudować w zespole poczucie robienia czegoś wartościowego oraz podzielić zadania między pracowników. Podkreślaj wpływ działań pojedynczych osób na sukces firmy, bo to zwiększa efektywność zespołu.

3. Ustal zasady gry

Transparentność zasad i kryteriów współpracy to podstawa przyszłych relacji w zespole. Przedstaw nowe reguły, powiedz, co się zmieni, a co nie, przekaż, do czego sam się zobowiązujesz i jakie będą oczekiwania wobec zespołu.

First Time Manager TM to program rozwojowy odpowiadający na potrzeby nowych menedżerów. Pomaga im stawiać pierwsze kroki na nowym stanowisku i budować swoją pozycję lidera. W trzy miesiące umożliwia zdobycie kompetencji miękkich niezbędnych do kierowania zespołem.  

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragapolnoc.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do