Reklama

Jaka przyszłość czeka działy marketingu?

Dzisiaj marketing jednostronny, skierowany do masowego odbiorcy, to za mało, aby zachować konkurencyjność. Organizacja muszą położyć większy nacisk na relacje z klientami. Dlaczego to takie ważne?

Zasadniczą różnicą między organizacją tradycyjną a nastawioną na klientów są ich priorytety. Pierwsza nastawiona jest na sprzedaż produktów i marek, a druga na obsługę klientów, ich segmentację oraz dwukierunkową i zindywidualizowaną komunikację.

Choć organizacje deklarują ogromne znaczenia relacji z klientami, zazwyczaj nadal skupiają się wyłącznie na sprzedaży towarów i usług. Mając do dyspozycji technologie, które umożliwiają zrozumienie klientów i kontakty z nimi, większość firm prowadzi marketing za pośrednictwem mass mediów. W efekcie zwiększa liczbę bezosobowych transakcji, które dziś nie mają racji bytu. Co z tego, że firma obecnie jest rentowana, jeśli wszystko wskazuje na to, że wkrótce straci większość klientów, bo nie zadbała o relację z nimi?

Dopóki firmy będą bardziej nastawione na sprzedaż produktów niż na dbałość o klientów nawet nowoczesne rozwiązania na nic się zdadzą. Obecnie konsumenci pragną głębokich relacji z firmami, zwłaszcza w B2B: chcą czuć się ważni, mieć ważny głos, wpływać na powstawanie nowych lub udoskonalanie starych produktów i usług.

Tradycyjne działy marketingu będą przekształcać się w działy ds. klientów. To wymusi na firmach skoncentrowanie się na rentowności klientów, która będzie mierzona m.in. takimi parametrami jak wartość życiowa klienta czy wartość dostarczana firmie przez wszystkich klientów.

Dynamiczne zmiany i rosnąca konkurencja zmusza firmy B2B do szukania nowych sposobów na zyskanie przewagi. Program rozwoju menedżerów B2B Business Development Program™ pomaga budować biznes na coraz trudniejszym rynku B2B. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj: b2b.ican.pl.  

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragapolnoc.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do