
Współcześnie zdecydowana większość społeczeństwa posiada dostęp do Internetu. Firmy inwestują coraz więcej, aby (wykorzystując potencjał sieci) pozyskać nowych klientów. I nie ma co się tu dziwić. Internet daje reklamodawcom różnorodne możliwości wyświetlania informacji o ich produktach potencjalnym klientom.
Jakie są najważniejsze zalety reklam internetowych?
szeroki wachlarz możliwości dotarcia do użytkownika sieci,
możliwość bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami,
dostęp do wybranej grupy odbiorców,
brak barier geograficznych,
brak ograniczeń czasowych,
możliwość stałego monitorowania skuteczności przekazu,
relatywnie niski koszt,
całkowita kontrola nad przekazem.
Rodzaje reklam internetowych
Bez znajomości odpowiednich rodzajów reklamowania właściwie nie ma się już szans na zaistnienie w świadomości potencjalnych odbiorców. Warto zapoznać się z najskuteczniejszymi formami reklamowania i wybrać tę, która najbardziej będzie odpowiadać prowadzonej działalności.
Reklama w Google – na co zwrócić uwagę?
Reklamy Google Ads
Reklamy Google Ads to wszelkiego rodzaju komunikaty, które wyświetlają się użytkownikom Internetu w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce oraz w sieci reklamowej Google.
Szeroki wachlarz możliwości
Reklamy Google Ads wykorzystują liczne sposoby kierowania na stronę. Różnorodne działania sprawiają, że reklama jest w stanie trafić do określonych grup odbiorców. Specjaliści wykorzystują m.in. słowa kluczowe, listy remarketingowe lub dane o potencjalnych klientach (np. miejsce zamieszkania, wiek, płeć, zainteresowania). Dzięki temu reklama trafia do użytkowników zainteresowanych konkretną usługą.
Google Ads oferuje także ogromną liczbę formatów reklamowych, np. reklamy tekstowe (linki sponsorowane) lub graficzne.
Pełna kontrola
Google Ads umożliwia pełną kontrolę nad kampanią reklamową. To my decydujemy o uruchomieniu i zatrzymaniu wyświetlania reklam. A koszty ponosimy tylko za realne efekty działań (np. kliknięcie potencjalnego klienta w odpowiedni link).
Niesłabnący potencjał
Google Ads umożliwia dotarcie do klientów z całego świata. Wyszukiwarka Google to najbardziej znana wyszukiwarka internetowa, z której w Polsce korzysta około 98% użytkowników Internetu. Reklama może mieć także charakter lokalny gdyż nie wszystkie firmy działają w całym kraju.
Szybkie efekty
Efekty działania reklam Google Ads widoczne są już po pierwszych minutach od rozpoczęcia kampanii.
Pozycjonowanie stron internetowych
Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest takie ważne?
Pozycjonowanie to forma reklamy, która polega na dopasowaniu zawartości strony internetowej pod wymagania wyszukiwarki. Działanie to ma na celu pojawienie się strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich fraz kluczowych.
Równie ważną kwestią są parametry techniczne strony, np. czas jej ładowania. Pozycja w wyniku wyszukiwania jest niezwykle istotna. Większość użytkowników odwiedza bowiem strony pojawiające się jedynie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Wartościowy content
Pozycjonowanie jest skuteczne pod warunkiem, że zawartość strony stanowi wartościową treść dla internautów. Warto zatem skupić się także na budowaniu odpowiedniego wizerunku w sieci. Działania SEO wymagają czasu, aby przynieść oczekiwane efekty. I choć podstawowe operacje związane z pozycjonowaniem strony internetowej można wykonać samodzielnie, warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. Indywidualne działania często przynoszą efekt odwrotny do pożądanego, np. w postaci otrzymania filtru od Google.
Pozycjonowanie czy Google Ads?
Zarówno pozycjonowanie, jak i reklamy Google Ads posiadają swoje plusy i minusy. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie działania obu, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty. Warto przede wszystkim skonsultować się z odpowiednią agencją, która pomoże w wyborze najskuteczniejszego rozwiązania.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie