Reklama

Silna marka osobista: jak zacząć nad nią pracować?

Ambitni menedżerowie, dyrektorzy czy prezesi w natłoku obowiązków nie powinni zapominać o bardzo ważnym aspekcie zarządzania marka osobistą. Jakie działania warto podjąć w tym zakresie?

Marka osobista to zestaw narzędzi, który pozwala zarządzać opinią na nasz własny temat w oczach ważnych partnerów. Gdy przemawiamy, działamy czy planujemy – chcąc czy nie chcąc – kreujemy swoją markę na zewnątrz. W tym ciągłym procesie ważna jest spójność naszych działań z deklaracjami, a przede wszystkim autentyczność. Jak zatem zapracować sobie na zaufanie ludzi i zbudować opinie człowieka solidnego?

1. Zrób rachunek sumienia

Sprawdź, jaka obecnie jest twoja marka osobista. Nawet jeśli dotychczas nie podchodziłeś do jej budowania w sposób systematyczny, z pewnością otaczający cię ludzie mają na twój temat konkretne opinie. Uporządkuj wiedzę na ten temat. Przeprowadź uważną rozmowę z samym sobą i zweryfikuj, co do tej pory zrobiłeś. Możesz również zapytać ludzi, szefa, najlepszego pracownika czy bliskich o ich zdanie. To będzie punkt wyjścia do zaplanowania działań.

2. Przemyśl własny pomysł na siebie

Odpowiedz sobie na pytania:

  • wokół czego chcesz budować swoją markę osobistą?

  • jaki masz pomysł na siebie?

  • czy chciałbyś, aby ludzie za kilka lat postrzegali cię jako eksperta, profesjonalistę czy lidera?

  • jakiego rodzaju przywództwo chcesz stosować?

Jeśli uświadomisz sobie swoje cele, odkryjesz rdzeń twojej marki osobistej i wybierzesz to, na czym chcesz się skupić w dalszych posunięciach.

3. Stwórz strategię, aby świadomie budować markę osobistą

Zaplanuj działania, dzięki którym przejdziesz od stanu obecnego na wyższy poziom zaprojektowanej przyszłości. Mogą to być aktywności związane z wydarzeniami branżowymi czy wydobywaniem potencjału z zespołu. Unikaj pozy celebryty, dbaj o spójność, wiarygodność i profesjonalizm tego, co robisz. Systematycznie podejmując działania wokół rdzenia osobistej marki, zbudujesz swój dobry wpływ na ludzi.

Zarządzanie marka osobistą to ciągły proces. Uczestnicy Personal Leadership AcademyTM , jedynego w Polsce tak kompleksowy program rozwoju miękkich umiejętności przywódczych, uczą się go projektować pod okiem specjalistów. Na jednej z sesji „Budowanie silnej marki osobistej jako narzędzia reputacji i perswazji” dowiadują się jak krok po kroku zadbać o ten istotny w zawodowej karierze element.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragapolnoc.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do