
Warszawiacy doczekali się pierwszej kładki przeznaczonej wyłącznie dla ruchu pieszo-rowerowego. Przeprawa połączy dwa brzegi Wisły: ulicę Karową na Powiślu z ulicą Okrzei na Pradze. Dziś Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosi informację o wpisaniu kładki do planu inwestycji na lata 2016-2019.
Urzędnicy uznali, że w tym rejonie kolejny most dla samochodów nie ma racji bytu (w pobliżu są mosty Łazienkowski i Śląsko-Dąbrowski) i postawili na promocję ruchu rowerowego. Poza tym budowa kładki wyniesie około 30 mln zł – jedną dziesiątą tego, co most samochodowy.
W tym roku ma zostać ogłoszony konkurs architektoniczny, pierwsze prace być może rozpoczną się jeszcze w 2017 roku.
Do budowy kładki, łączącej Śródmieście z Pragą Północ, przyczyniła się Małgorzata Dembowska, studentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, która obroniła pracę magisterską poświęconą właśnie tej przeprawie. Praca została nagrodzona przez m.in. Warszawskie Stowarzyszenie Architektów Polskich i Towarzystwo Urbanistów Polskich.
Miejmy nadzieję, że inwestycja stanie się jedną z wizytówek Warszawy.
Wizualizacja: Małgorzata Dembowska
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie