
Prace nad mostem na Pragę toczą się cały czas. Na zapleczu jego budowy właśnie malowane są jego elementy, wykonywana droga dojazdowa, scalana jest konstrukcja żurawia. Budowa ma zakończyć się w przyszłym roku.
W grudniu zeszłego roku zakończyło się betonowanie filarów dwóch ostatnich rzecznych podpór. Na wiosnę gotowe będą natomiast pierwsze stalowe przeprawy mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Teraz wykonana zostanie droga dojazdowa i podpory tymczasowe na wodzie i lądzie pod montaż konstrukcji. Po tym na placu budowy pojawi się sprzęt za pomocą którego odbędzie się montaż konstrukcji stalowych m.in. żuraw Demag CC 3800, którego nośność wynosi aż 650 ton. Aż tydzień potrwać ma scalanie jego elementów.
Most pieszo-rowerowy będzie jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie. Będzie wykonany ze stali pokrytej farbą imitującą kolor cortenu. Jego budowa ma trwać do 2024 r.
źr. Zarząd Dróg Miejskich
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie