
Zarząd Dróg Miejskich informuje, że widać już efekty prac przy budowie mostu pieszo-rowerowego na Pragę.
Przechodząc wzdłuż Wisły możemy zobaczyć, że wszystkie lądowe podpory nowo powstającego mostu są już gotowe. Wykonawca inwestycji zdołał także umieścić na dnie rzeki ponad 200 ścianek szczelnych pod budowę podpór rzecznych.
Zwolnione tempo prac
Prace nad budową mostu pieszo-rowerowego musiały zwolnić wiosną oraz latem z powodu zbyt niskiego stanu rzeki. W związku z tym wykonawca inwestycji musiał przełożyć prace na inny termin, tak, aby mógł użyć pchaczy i barek. Prace w związku z tym ponownie przyśpieszyły na początku września, gdzie stan wody podniósł się i można było użyć sprzętów, nie ryzykując zahaczeniem nimi o dno.
Każda podpora będzie składała się z trzech elementów. "Dwa pierwsze elementy służą osadzeniu podpory w ziemi. Podpora P2 już je posiada - w pierwszym tygodniu października Budimex wykonał korek, a następnie zabetonował fundament. Do jego zbrojenia zużył 32 tony stali, którą zalał 243 metrami sześciennymi betonu. Natomiast do wykonania korka wykorzystał 138 metrów sześciennych betonu niekonstrukcyjnego" - czytamy w komunikacie ZDM.
Przypominamy, że nowy most powstaje na wysokości ulicy Karowej na lewym brzegu Wisły, oraz ulicy Okrzei na prawym. Będzie liczył pół kilometra długości. Jego szerokość będzie zmienna - w najwęższym punkcie będzie liczył 6,9 metra, nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 metrów. Konstrukcja osiągnie 452 metry długości. Koszt budowy kładki to ponad 120 milionów złotych.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie